MÉRNÖKI DIDAKTIKA ÉS ALKALMAZOTT MATEMATIKA KUTATÓCSOPORT
A kutatócsoport a mérnöki felsőoktatás didaktikai és módszertani kérdéseivel foglalkozik, szorosan összekapcsolva az alkalmazott matematikai kutatásokkal. A csoport központi célja a munkaerőpiaci kompetenciák fejlesztése, különös tekintettel a logikus gondolkodásra és a matematikai teljesítmény előrejelezhetőségére, amely közvetlenül kapcsolódik a lemorzsolódás megelőzéséhez.
Az interaktív oktatási módszerek alkalmazása kiemelt szerepet kap a kutatásban. A hallgatók kihívást jelentő feladatok megoldásával fejlesztik kritikus gondolkodásukat és problémamegoldó képességüket. A csapatmunkára épülő feladatok, mint az építőmérnöki kihívások korlátozott erőforrásokkal, növelik az önbizalmat, fejlesztik az időmenedzsmentet, valamint a koncentrációt és kitartást. Ezek a módszerek elősegítik a matematikai gondolkodás komplex fejlesztését, beleértve az algebrai gondolkodást, geometriai szemléletet és számtani készségeket.
A szakmai pedagógusképzés és mérnöktanári képzés keretében a csoport vizsgálja a résztvevők szakmai fejlődését a modellalkotás, szakmai szókincsfejlesztés és tantárgyak közti kapcsolatok építésének területén. Új oktatási módszerek alkalmazása és tartalmi-módszertani fejlesztés zajlik a műszaki tárgyak oktatásában, amely hatékonyabb tudásátadást és mélyebb megértést tesz lehetővé.
A középiskolai és egyetemi matematika oktatás módszertani kérdései külön hangsúlyt kapnak. A mindennapi életből származó példák és feladatok beépítése a tananyagba motiválja a hallgatókat a matematika tanulására. A matematikai eszközök mérnöki alkalmazásokban történő bemutatása segít a hallgatóknak megérteni, hogyan válnak az elméleti ismeretek gyakorlati eszközzé.
Az alkalmazott matematikai kutatások terén a függvényegyenletek és függvényegyenlőtlenségek vizsgálata áll a középpontban. A függvényegyenletek széles körű alkalmazási területekkel rendelkeznek a matematikai analízisben, geometriában, információelméletben, valamint a természettudományokban, közgazdaságtanban és társadalomtudományokban. A csoport általános alakú függvényegyenletek megoldásaival foglalkozik, amelyek speciális esetei mérnöki és gazdasági problémák megoldására alkalmazhatók.
A csúszómód szabályozás matematikai hátterének vizsgálata és az ortofotók statisztikai elemzése összekapcsolja a matematikai módszereket az építőmérnöki gyakorlattal. A kutatócsoport célja olyan oktatási segédanyagok és matematikai módszerek kidolgozása, amelyek közvetlenül kapcsolódnak a munkaerőpiac által elvárt kompetenciákhoz, különösen az informatika és mérnöki területeken, ahol a logikai gondolkodás és alkalmazott matematika alapvető fontosságú.